“Skozi ta program mora moj otrok enostavno iti!” – moja osebna izkušnja

To so bile moje prve besede, ko mi je dr. Margareta Dolinšek Bubnič lepo razložila pomen programa Knjigobube in LIF.

Sem namreč mamica dveh hčerk.
Ena je letos zakorakala že v 3. Triado OŠ (7.razred), mlajša pa v 2. razred. In mi že dalj časa ne da miru problem najstarejše hčerke, da noče brati. Enostavno ne mara branja in posledično nima besednega zaklada, težje se uči opisnih predmetov. V »tehničnih” predmetih nima problemov in ima najvišje ocene (– matematika, tehnika, …), pri zgodovini, geografiji in slovenščini pa žal ni tako. Resnično sem se že začela spraševati, kaj še lahko naredim, saj je sedaj že skoraj pozno. Enostavno nisem imela rešitve, po kateri bi delala skupaj z otrokom. Niti prepoved uporabe računalnika in podobne kazni niso pomagale.

Potem pa sem srečala dr. Margareto Dolinšek Bubnič, zdravnico, specialno pedagoginjo, predvsem pa osebo, ki ji je osnovni cilj v življenju, da pomaga otrokom, da se razvijejo v samozavestne, pridne, uspešne in predvsem srčne posameznike. Spremenila je moj pogled na proces izobraževanja mojih dveh punčk. Obe sta inteligentni (včasih še preveč), vendar njuni potenciali še niso prišli na površje. Nihče v procesu izobraževanja do sedaj jih še ni obravnaval kot čisto posebna posameznika, ki imata mnogo skritih potencialov.

In ugotovila sem, da je moja najstarejša hčerka funkcionalno nepismena. Kakšen šok zame, kot mamo, ki je dala brez problema skozi osnovno šolo, srednjo šolo in univerzitetni študij!

In ravno problem funkcionalne nepismenosti rešujeta programa Knjigobube in LIF.

Naša “tamala” hčerka se že dobro zaveda sveta okoli sebe. In komaj čakam, da preko zabavnih delavnic,v katerih z mentorico otroci berejo najboljše pravljice, se pogovarjajo o junakih, pripravljajo svoje pravljice, slikice, razvijajo svojo domišljijo, se učijo živeti drug z drugim, spoznavajo pomen prijateljev in družine, se naučijo umiriti ko so nemirni in še mnogo drugega, kar jim pomaga, da postanejo samozavestni in pridni otroci.

Da ne postanejo funkcionalno nepismeni otroci in prikrajšani za marsikaj. V bistvu je to zelo zapletena beseda, je pa še kako resnična. In  želim da postane uspešna in proaktivna, ker ji kot starš želim najboljše.

Seveda me je zanimalo kako še lahko pomagam starejši hčerki, s katero moramo takoj začeti delati, kajti Knjigobube se izvajajo za mlajše otroke do 9. leta starosti. In odgovor je bil program LIF, idealen zanjo!

Pritegnilo me je dejstvo, da se otroci v programu LIF začnejo učiti socialnih in emocionalnih veščin in skozi delavnice sistematično pridobivajo tista znanja, ki v šolskem letu ključno vplivajo na njihov vsestranski in celovit razvoj. Program LIF omogoča učiteljem, da še bolje spoznavajo otrokove razvojne korake in usmerjeno delujejo na poti otrokovega razvoja. Same delavnice LIF pripomorejo k zmanjšanju napetosti, naveličanosti med poukom in nasploh in zmanjšanju utrujenosti. Tehnike otrokom pomagajo še drugače brati, razumeti besedilo, pisati povzetke, urediti si prostor in potrebščine za učenje in si organizirati čas. Delavnice oz. zabavne igre kot so »manekeni«, predsedniki«, cirkuška predstava« pomagajo tudi pri zbranosti, poslušanju, primernem obnašanju, stiku s sošolci in učiteljico.

S tem načinom dela so otroci bolj motivirani, učiteljice pa dosežejo pri otroku bistveno boljše rezultate na socialnem, čustvenem in kognitivnem področju. Skozi program LIF se otroci učijo tistih veščin, ki jim omogočajo, da se znajdejo v zahtevnih situacijah, v kakršnih živimo.

In to je to.

Kot starš želim, da otroka ni strah šole, učenja in ostalih življenjskih izzivov. Želim, da zna komunicirati s sovrstniki in starejšimi od sebe, želim, da izkoristi svoje potenciale, za katere je izvedel šele v procesu LIF učenja. In želim, da dela v življenju to, kar si želi: IN DA VE KAJ SI ŽELI! In če bo vedel, kaj je njegovo poslanstvo, bo tudi bolj samozavesten in bolj uspešen!

Tudi zato sem sprejela Knjigobube z odprtimi rokami, saj želim skupaj z vami mentoricami in sodelavci širiti to gibanje. Sprejela sem vodenje tega projekta v Sloveniji, da bom tako še bolj “pri koritu”, bolje obveščena in seveda poslušala tudi vse mentorice in mentorje – ne skrbite, vse ideje bom delila z vami!

Boste videli, to znanje bomo nesli po celi Evropi!

Posted in Knjigobube, Lif, Starši

Pusti odziv